Panele dyskusyjne


Panel dyskusyjny 1: Granice automatyzacji: Rachunkowość (i podatki) w erze sztucznej inteligencji

Moderator
Remigiusz Napiecek, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, obecnie pełni funkcję kierownika Katedry Rachunkowości Zarządczej w Instytucie Rachunkowości i Zarządzania Finansami. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na systemach informacyjnych rachunkowości, rachunkowości finansowej i zarządczej oraz sprawozdawczości przedsiębiorstw.

W latach 2019–2024 prof. Remigiusz Napiecek był przewodniczącym Rady Uczelni Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obecnie jest członkiem Rady Uczelni Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Jest autorem i współautorem licznych publikacji naukowych poświęconych informacyjnej funkcji współczesnej rachunkowości. Współtworzył m.in. pierwszą w Polsce monografię dotyczącą zastosowania technologii blockchain w rachunkowości.

Równolegle z działalnością naukową prof. Remigiusz Napiecek od ponad 20 lat związany jest z praktyką gospodarczą. Opracował wiele ekspertyz w zakresie rachunkowości i systemów informacji zarządczej. Obecnie pełni funkcję wiceprezesa zarządu ds. finansów w polskiej spółce produkcyjnej.

W wolnym czasie spędza chwile z rodziną, podróżuje niezależnie od formy transportu – od kajaka, przez motocykl, po samolot.


Paneliści
Agnieszka Baran-Jamróz, Centrum Cen Tranferowych

Doradca podatkowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w temacie doradztwa podatkowego oraz cen transferowych. Od lat aktywnie działa w Stowarzyszeniu Centrum Cen Transferowych. Zdobywała doświadczenie zawodowe w branżach związanych z produkcją energii elektrycznej, branży automotiv oraz centrach usług wspólnych.

Specjalizuje się w doradztwie z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie podatkowym przy reorganizacji przedsiębiorstw oraz podatku u źródła w branży IT. Aktywnie działa w tematyce cen transferowych uczestnicząc w Grupach Roboczych przy Ministerstwie Finansów.

Jest absolwentką Uniwersytety Ekonomicznego w Katowicach, gdzie uzyskała tytuł magistra na kierunku finanse i bankowość. Dodatkowy ukończyła Podyplomowe Studia w zakresie Podatków oraz Praktycznego Zastosowania Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.

Wojciech Bernat, Ministerstwo Finansów

Biegły rewident. Od wielu lat związany z Ministerstwem Finansów – obecnie naczelnik wydziału ds. rachunkowości jednostek sektora prywatnego. Ma duże doświadczenie w tworzeniu przepisów prawa w zakresie rachunkowości, w tym rachunkowości instytucji finansowych. 

Członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów oraz Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego.

Studiował prawo na Uniwersytecie Marii Cure-Skłodowskiej oraz ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim. Dodatkowo ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości.

Prywatnie jest zwolennikiem aktywnego trybu życia – uwielbia góry, narciarstwo zjazdowe oraz jazdę na rowerze i podróże.

Mariusz Cieśla, Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Doktor nauk ekonomicznych oraz prawnik. Doradca podatkowy. Wykładowca prawa podatkowego na Wydziale Prawa Gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz prowadzący szkolenia z zakresu prawa podatkowego dla różnych podmiotów zewnętrznych. Przewodniczący Zarządu Śląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych VI Kadencji, Wiceprzewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych V Kadencji, Skarbnik Krajowej Rady Doradców Podatkowych IV Kadencji, Przewodniczący Śląskiego Forum Samorządów Zawodów Zaufania Społecznego, Przewodniczący Komitetu Prawa i Finansów Śląskiej Federacji Przedsiębiorców Polskich. W latach 2014-2022 Członek Indirect Tax Committee przy CFE Tax Advisers Europe. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego specjalizujący się w postępowaniach podatkowych, VAT oraz cenach transferowych.

Igor Gajewski, JGA Doradztwo Podatkowe
Aplikant radcowski, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Od 2022 r. związany z JGA Doradztwo Podatkowe. Na co dzień zajmuje się obsługą podatkową spółek prawa handlowego — w szczególności w obszarach reorganizacji i transakcji M&A, cen transferowych oraz bieżącego doradztwa podatkowego. Łączy kompetencje z zakresu prawa spółek i prawa podatkowego z praktyką identyfikowania procesów wymagających automatyzacji oraz wdrażania narzędzi AI, kładąc nacisk na łączenie obszarów podatków i księgowości, z dbałością o zgodność regulacyjną i mierzalne efekty”.


Małgorzata Latuszek, TAXXO
Prezes Zarządu i współzałożyciel Columb Technologies S.A., operatora Taxxo - platformy online wspierającej firmy i biura rachunkowe w automatyzacji procesów, używanej obecnie przez ponad 40.000 klientów w całej Polsce.  Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, certyfikowany menedżer projektów IPMA, członek Project Management Institute. Ukończyła liczne szkolenia krajowe i międzynarodowe, m.in. Leadership Academy w Nagano w Japonii, Trainer Prime Course w Las Vegas w USA.

Pomysłodawca i kierownik projektu badawczo-rozwojowego AccountantX – w ramach którego powstał największy w Polsce dedykowany model do dekretacji kosztowej faktur. Model nauczony został danymi ponad 500.000 faktur z 3700 polskich firm. Potrafi inteligentnie opisywać dokumenty pod kątem księgowym i controllingowym w dowolnej organizacji, niezależnie od posiadanego systemu.

Prywatnie - żona, mama 3 synów, pasjonuje się nordic walking, żeglarstwem, i poznawaniem ciekawych ludzi.

Monika Łada, Szkoła Główna Handlowa
Profesor w Instytucie Rachunkowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zajmuje się badaniem społecznego i technologicznego wymiaru rachunkowości, zarówno w ujęciu makrogospodarczym (ekonomia i finanse), jak i na poziomie praktyk organizacyjnych (nauki o zarządzaniu i jakości). Prowadzi badania jakościowe praktyk rachunkowości rozwijających się w polskich podmiotach gospodarczych pod wpływem współczesnych trendów politycznych, społecznych i technologicznych.

Autorka ponad dwustu opracowań naukowych i popularnonaukowych m.in. artykułów w prestiżowych czasopismach międzynarodowych, takich jak: Contemporary Accounting Research, Accounting, Auditing & Accountability Journal. Współpracuje z redakcjami Zeszytów Teoretycznych Rachunkowości i Journal of Accounting in Emerging Economies, angażując się w rozwój międzynarodowej debaty naukowej.

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od ponad 30 lat związana z badaniami i kształceniem z zakresu nowoczesnej rachunkowości.

Prywatnie ceni różnorodne zainteresowania i ciekawość świata. Wolny czas spędza na aktywnym wypoczynku oraz podróżach, które inspirują rozwój osobisty i naukowy.


Panel dyskusyjny 2: Etyka i zaufanie: Wyzwania dla biegłych rewidentów w zmieniającym się otoczeniu 

Moderator
Anna Karmańska, Szkoła Główna Handlowa

Profesor zwyczajny, doktor habilitowany, prorektor ds. dydaktyki i studentów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i jednocześnie przewodnicząca Senackiej Komisji Programowej (2008-2012), pioniersko w Polsce zaangażowana we współpracę uczelni z CIMA i ACCA. Kierownik Katedry, a następnie dyrektor Instytutu Rachunkowości w SGH (2012-2024). Od 2019 członek Rady Uczelni w SGH. W Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce – przewodnicząca Komisji Etyki (od 2006) oraz wiceprzewodnicząca Rady Naukowej (od 2007). 

Inicjatorka An Appeal for a Framework for a Global Ethics (2019), autorka A Tool-Kit for Ethics Self-Assessment (2020) opublikowanego w dwunastu językach (esa.sgh.waw.pl).

Była przewodniczącą Komisji egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów, członkiem Zarządu European Federation of Accountants and Auditors, członkiem niezależnym Komitetu Audytu przy Ministrze Sprawiedliwości, członkiem Polskiego Komitetu Standardów Rachunkowości, doradcą przewodniczącego Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych, ekspertem w Centrali PZU. 

W Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego uruchomiła czasopismo naukowe Rocznik Audytu i Rachunkowości (the Annual Journal of Audit and Accounting). Wykonuje ekspertyzy, projekty oraz rekomendacje dotyczące rachunkowości i spraw finansowo-zarządczych w praktyce gospodarczej.

Imiennie zaproszona przez International Federation of Accountants (IFAC) do wystąpienia z referatem w czasie World Congress of Accountants (Rzym 2014), co jest znaczącym wyróżnieniem wobec faktu, iż w – sięgającej 1904 roku – historii tego Kongresu z Polski występowały dotychczas (do 2025 r.) tylko dwie osoby.

Posiada tytuł Honorable member of the Federation of Auditors, Accountants and Financial Managers of Georgia oraz tytuł Ambasadora Etyki Zawodowej w Rachunkowości (nr 1).



Paneliści
Mariusz Andrzejewski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Pracuje na stanowisku profesora uczelni w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (UEK), doktor habilitowany nauk ekonomicznych, ukończył trzy fakultety: rachunkowość (1996), sztuczną inteligencję (1995) oraz informatykę w AGH (1997). Posiada tytuł zawodowy biegłego rewidenta. Od 2016 roku pełni funkcję kierownika Katedry Rachunkowości Finansowej. Pełnił funkcję dziekana Wydziału Finansów oraz funkcję dziekana Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa w UEK. 

Mariusz Andrzejewski był pomysłodawcą utworzenia pierwszego w Polsce kierunku studiów: Audyt finansowy, dającego prawo do ubiegania się o zwolnienia z egzaminów na biegłych rewidentów.  Jest współtwórcą studiów podyplomowych ACCA, CIMA oraz CFA realizowanych w UEK.  Pełnił funkcje w zarządach: Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Krajowej Izby Biegłych Rewidentów Oddział w Krakowie oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego (Oddział w Krakowie). Jest członkiem międzynarodowych organizacji: International Association for Accounting Education and Research (IAAER) oraz European Accounting Association (EAA).

Doświadczenie praktyczne zdobywał między innymi pełniąc funkcje w zarządach spółek kapitałowych, a także jako członek rad nadzorczych. Obecnie jest członkiem rady nadzorczej w spółce giełdowej Instal Kraków SA, w której pełni także funkcję przewodniczącego komitetu audytu oraz przewodniczy Radzie Nadzorczej Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego SA. 

Prywatnie uprawia sport i ceni sobie aktywne poznawanie zwyczajów i kultury innych krajów.

Jolanta Chluska, Politechnika Częstochowska
Profesor zwyczajny. Biegły rewident od 1999 r. Zatrudniona na stanowisku profesora w Katedrze Finansów, Bankowości i Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Od wielu lat prowadzi zajęcia z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej ze studentami oraz na kursach adresowanych do kandydatów na biegłych rewidentów, biegłych rewidentów, kandydatów na głównych księgowych, głównych księgowych oraz pracowników działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw. Wieloletni członek zarządów: Regionalnego Oddziału PIBR w Częstochowie oraz SKwP Oddziału Okręgowego w Częstochowie. 

Agnieszka Jarosz, ACCA
Dyrektor Zarządzająca ACCA Northern and Eastern Europe. Związana z sektorem finansów i rachunkowości od ponad 10 lat. W tym czasie odpowiedzialna była m.in. za kształtowanie strategii edukacyjnej ACCA w zakresie finansów, rachunkowości i zarządzania w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Konsultowała rozwiązania regulacyjne z zakresu finansów oraz edukacyjne na poziomie krajowym i CEE. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała także na pograniczu trzeciego sektora i biznesu, w ramach projektów z zakresu raportowania zintegrowanego, ESG i zrównoważonego rozwoju. 

Autorka artykułów i komentarzy eksperckich oraz prelegentka licznych konferencji, np. Forum Dyrektor Finansowy, CFO Roku, Cyfrowy Księgowy a także Dorocznej Konferencji Audytingu PIBR i Zjazdu Katedr Rachunkowości. Jurorka konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członkini platformy „Zrównoważone Finanse” przy Ministerstwie Finansów.

Danuta Lange, Urząd Miasta Katowice
Skarbnik Miasta Katowice. W roku 2004 uzyskała tytuł audytora wewnętrznego zdając egzamin państwowy w Ministerstwie Finansów. W roku 2014 zdała egzamin państwowy w Ministerstwie Skarbu na członków rad nadzorczych. Otrzymała Złoty medal za długoletnią służbę.

Jej łączny staż pracy to 45 lat, w tym 27 lat w samorządzie. 

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu audytu wewnętrznego oraz elektronicznej administracji publicznej: rządowej i samorządowej w teorii i praktyce.

Anna Rzepkowska, CIMA
Biegły Rewident, FCMA, CGMA, Finance Director.
Biegły Rewident z ponad 18-letnim doświadczeniem w audycie, księgowości i finansach w międzynarodowych spółkach produkcyjnych różnych branż oraz w prowadzeniu szkoleń zawodowych. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczęła od pracy w księgowości, następnie w audycie finansowym, controllingu oraz na stanowiskach kierujących działem finansowym. 

Praca jako Szef Działu Finansowego pozwala jej łączyć i wykorzystywać wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną, z zakresu księgowości, podatków, controllingu i audytu, a także jak skutecznie zarządzać Działem Finansowym. 

Jest absolwentką Politechniki Śląskiej, Wydziału Organizacji i Zarządzania, oraz Akademii Ekonomicznej na kierunku pedagogiczno-ekonomicznym. Ukończyła studia podyplomowe z controllingu na Uniwersytecie Ekonomicznym. Dodatkowo uzyskała Certyfikat Księgowy. Oprócz uprawnień Biegłego Rewidenta, jest członkiem CIMA jako FCMA.

Prywatnie ceni czas spędzony z Rodziną, dobre kino oraz podróżowanie.



Panel dyskusyjny 3: Rachunkowość a zrównoważony rozwój: Integracja raportowania ESG

Moderator
Joanna Krasodomska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Profesor uczelni w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od wielu lat zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju/ ESG. Jest realizatorką krajowych i międzynarodowych projektów badawczych oraz autorką licznych publikacji dotyczących sprawozdawczości z zakresu zrównoważonego rozwoju/ESG i jej atestacji. W ramach współpracy z Programem Analityczno-Badawczym przy Fundacji Warszawski Instytut Bankowości (PAB-WIB) kierowała przygotowaniem raportów poświęconych zagadnieniom ESG w sektorze bankowym. Reprezentuje Polskę w Radzie European Accounting Association (druga kadencja). Jest członkinią zarządu International Association for Accounting Education and Research (IAAER) oraz Chapter Zero Poland. Pełni funkcję Associate Editor w czasopismach Accounting in Europe (Taylor & Francis) i Sustainable Development (Wiley). Jurorka w 18. i 19. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” oraz redaktorka książki poświęconej sprawozdawczości ESG, która ukaże się niebawem nakładem Wydawnictwa C.H. Beck.

Poza pracą ceni podróże, górskie wędrówki, czas spędzony w miłym towarzystwie i dobre kino.

Paneliści
Wojciech Bernat, Ministerstwo Finansów

Biegły rewident. Od wielu lat związany z Ministerstwem Finansów – obecnie naczelnik wydziału ds. rachunkowości jednostek sektora prywatnego. Ma duże doświadczenie w tworzeniu przepisów prawa w zakresie rachunkowości, w tym rachunkowości instytucji finansowych. 

Członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów oraz Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego.

Studiował prawo na Uniwersytecie Marii Cure-Skłodowskiej oraz ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim. Dodatkowo ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości.

Prywatnie jest zwolennikiem aktywnego trybu życia – uwielbia góry, narciarstwo zjazdowe oraz jazdę na rowerze i podróże.

Joanna Dyczkowska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Profesor uczelni, kierownik Katedry Rachunku Kosztów, Zarządzania Podatkami i Controllingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Jej zainteresowania badawcze obejmują raportowanie niefinansowe, zintegrowane oraz zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obszarze środowiskowym.

Jest autorką książki na temat ujawnień niefinansowych w obszarze B+R w spółkach biofarmaceutycznych, a także redaktorką lub współredaktorką wielu międzynarodowych monografii, z których ostatnia pt. European Sustainability Reporting Standards in Action: Context, Implementation, Ramifications, ukaże się jeszcze w tym roku.

Joanna Dyczkowska opublikowała swoje prace badawcze w uznanych czasopismach z obszaru rachunkowości i zarządzania, w tym m.in. w: Accounting, Auditing & Accountability Journal, Meditari Accountancy Research, Management Decision oraz International Journal of Intellectual Property Management. Prezentowała również wyniki badań na kongresach European Accounting Association (EAA) oraz na międzynarodowych konferencjach, w tym: Nordic Conference on Small Business Research (NCBS), Irish Accounting & Finance Association (IAFA), European Network for Research in Organizational & Accounting Change Conference (ENROAC), European Sustainability Accounting & Reporting Conference (ESARC) oraz wielu innych. 

W 2018 roku, Joanna Dyczkowska otrzymała grant skierowany do młodych naukowców z krajów Europy Środkowo-Wschodniej ufundowany przez ACCA Global oraz grant w ramach programu MINIATURA 2 z Narodowego Centrum Nauki w Polsce na realizację badań nad koncepcją modelu raportowania zintegrowanego w świetle paradygmatu pragmatycznego konstruktywizmu. W latach 2019–2022 była polskim liderem projektu INTEREST (INTEgrated REporting for SMEs Transparency), w ramach którego pracowała nad modelem i wytycznymi raportowania zintegrowanego dla MŚP, a także materiałami typu blended learning obejmującymi interaktywny e-book, program indywidualnych szkoleń F2F (face-to-face) oraz trening praktyczny WBL (work-based learning).


Kamil Jesionowski, Polska Izba Biegłych Rewidentów
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Biegły rewident od 2006 roku.
Współtworzył i wykonuje zawód w małej firmie audytorskiej. Zawodowo zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych oraz regulacjami dotyczącymi podatków i rachunkowości, a w sposób szczególny aspektami prawnymi wykonywania audytu.

Od wielu lat angażuje się w pracę na rzecz samorządu biegłych rewidentów. Od 2007 roku delegat na Zjazd. W latach 2015-19 brał udział w pracach Komisji opiniowania aktów prawnych. W latach 2019-2023 był członkiem Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w której zajmował się głównie kwestiami związanymi z legislacją. Zaangażowany był także w działalność Regionalnego Oddziału w Gdańsku, w którym w latach 2019-2023 był członkiem Regionalnej Rady.

Kamil Jesionowski był również członkiem Komisji ds. opracowania nowego brzmienia statutu PIBR, który wprowadził narzędzia do sprawniejszego funkcjonowania PIBR. Zmiany te zostały przyjęte w 2022 r. podczas Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów.


Małgorzata Kutera, Polska Agencja Nadzoru Audytowego
Doktor nauk ekonomicznych, zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli PANA oraz wieloletni wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk ekonomicznych. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Obecnie nadzoruje kontrole prowadzone w firmach audytorskich. 

Od początku swojej kariery aspekty praktyczne łączy z działalnością akademicką. Pełniła funkcję Senatora Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zastępcy Dyrektora Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania UJ oraz kierownika programów studiów realizowanych w tym Instytucie. Autorka wielu publikacji naukowych związanych z rewizją finansową, nadużyciami gospodarczymi i oszustwami finansowymi, rachunkowością kreatywną oraz optymalizacją podatkową. 

Prowadziła również działalność consultingową i szkoleniową dla biegłych rewidentów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, prokuratorów i sędziów (w tym również w zakresie przestępczości gospodarczej). 

Członek European Accounting Association (EAA), European Finance Association (EFA), International Association for Accounting Education & Research (IAAER). Reprezentuje również PANA w pracach Committee of European Auditors’ Oversight Bodies (CEAOB), organizacji zrzeszającej europejskie organy nadzoru nad działalnością biegłych rewidentów i firm audytorskich.

Mirosław Pachucki, KSSE
Dyrektor Centralnego Wydziału Obsługi Inwestorów Katowickiej SSE S.A., odpowiedzialny min. za nadzorowanie procesów korporacyjnych w Spółce oraz procesów udzielania pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego w ramach decyzji wsparciu, a wcześniej zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. 

Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze procesów inwestycyjnych, doradztwa dla spółek strefowych w zakresie realizacji projektów z udziałem finansowania publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem fiskalnych form wsparcia. Prowadzi szkolenia dla inwestorów, jest autorem publikacji z zakresu pomocy publicznej, zwolnień podatkowych.

Jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego. Prywatnie miłośnik snookera i twórczości Wiliama Faulknera.


Beata Zyznarska-Dworczak, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, biegły rewident. Ekspert w zakresie sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju i jego niezależnej atestacji.

Od wielu lat łączy działalność naukową z praktyką gospodarczą – jako profesor w Katedrze Rachunkowości i Rewizji Finansowej UEP oraz partner w spółce doradczej DZDP Sp. z o.o. współpracuje z firmami audytorskimi, kancelariami prawnymi i biurami rachunkowymi. Pełniła również funkcję kontrolera w Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego.

Autorka ponad 80 publikacji naukowych. Członek Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.

Prywatnie interesuje się podróżowaniem oraz tematyką zdrowego stylu życia.

Panel dyskusyjny 4: Edukacja przyszłości, Kształcenie rachunkowsców w dobie cyfryzacji

Moderator
Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Szkoła Główna Handlowa


Paneliści

Magdalena Bugajska - JGA

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i Politechniki Śląskiej w Gliwicach, pracowała w firmach audytorskich oraz księgowych, obecnie dyrektor liczącego kilkadziesiąt specjalistów działu rachunkowości JGA. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze rachunkowości, controllingu oraz optymalizacji procesów księgowych, kieruje zespołami przygotowującymi projekty due diligence, audyty, projektuje usprawnienia procedur księgowych, specjalizuje się w automatyzacji zadań oraz wdrażaniu nowoczesnych narzędzi wspierających pracę działów finansowych, realizowała projekty związane z cyfryzacją obiegu dokumentów, integracją systemów ERP oraz standaryzacją raportowania.

Prywatnie miłośniczka tenisa, narciarstwa i podróży.

Wanda Nowak - Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Doradca podatkowy z ponad 20-letnim doświadczeniem. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1993), studia podyplomowe w zakresie Bankowości i Finansów (1995-1996). studia doktoranckie na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń UE w Katowicach, Executive MBA Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej (2019-2020).

Egzamin na doradcę podatkowego zdany przed Państwową Komisją Egzaminacyjną do Spraw Doradztwa Podatkowego w 1998 roku. Doświadczenie zawodowe obejmuje praktykę w organach podatkowych i skarbowych (1998 r. – 2001 r.), 

  • 2001 r. - właściciel Kancelarii Doradcy Podatkowego Wanda Nowak w Sosnowcu
  • 2010 r. – 2018 r. członek Zarządu Śląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych
  • 2018 r. – 2022 r. zastępca Przewodniczącej Zarządu Śląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych
  • od 2022 r. członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Przewodnicząca Komisji Promocji i Rozwoju Zawodu , członek Kolegium Redakcyjnego KIDP.

Wykładowca akademicki, autorka publikacji z dziedziny podatków.

Członek Konwentu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach od 2024 roku, członek Rady Ekspertów z zakresu Nauk o Zarządzaniu i Inżynierii Zarządzania Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

Prywatnie lubi podróże, pracę w ogrodzie i książki podróżnicze.


Józef Pfaff - Polska Izba Biegłych Rewidentów
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, pracownik badawczo - dydaktyczny Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, dyplomowany księgowy, biegły rewident. 

Specjalizuje się w następujących obszarach badawczych: rewizja finansowa, audyt wewnętrzny, międzynarodowe standardy rewizji finansowej, rachunkowość małych średnich przedsiębiorstw, organizacja rachunkowości. Jest autorem wielu publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej. Pracę naukowo-dydaktyczną łączy z praktyką gospodarczą. Jest członkiem Polskiej Izby Biegłych Rewidentów oraz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, pełniąc funkcje Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów oraz członka Rady Naukowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Prywatnie lubi podróże, kontakt z naturą, muzykę klasyczną, a w życiu codziennym stara się postępować zgodnie z filozofią ayurvedy.

Paweł Rozen - CIMA
Lead Manager, University Partnerships, Europe, AICPA & CIMA.
Ekspert ds. edukacji międzynarodowej i partnerstw akademickich z ponad 10-letnim doświadczeniem w budowaniu relacji strategicznych, zarządzaniu projektami i rozwoju inicjatyw edukacyjnych w Europie.

Karierę rozpoczynał jako menedżer ds. międzynarodowych w Warsaw Convention Bureau, gdzie odpowiadał za pozyskiwanie kongresów naukowych i non-profit do stolicy Polski. Obecnie pełni rolę Lead Menedżera ds. partnerstw akademickich w Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), gdzie zarządza współpracą z uczelniami wyższymi w Europie.

Jego doświadczenie obejmuje współpracę z uczelniami i instytucjami szkolnictwa wyższego w celu włączania kwalifikacji zawodowych do programów akademickich, projektowanie i realizację kampanii rekrutacyjnych oraz rozwój studenckich programów ambasadorskich. Wspierał także aktualizację globalnego sylabusa Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (2025), dostosowując treści edukacyjne do zmieniających się oczekiwań rynku i trendów związanych z ESG i sztuczną inteligencją.

Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył programy specjalistyczne z zakresu zarządzania danymi ESG w Oxford Saïd Business School oraz studia podyplomowe z zarządzania marką w SGH.



Małgorzata Rówińska-Král - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, pracownik Katedry Rachunkowości, dyplomowany księgowy. Wiceprezes Zarządu ds. Szkolenia Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP, Sekretarz Głównej Zawodowej Komisji Egzaminacyjnej SKwP. Wieloletni wykładowca akademicki, wykładowca kursów i szkoleń dla praktyków, w tym organizowanych przez katowicki Oddział SKwP. Autorka/współautorka monografii i artykułów z zakresu rachunkowości. Zainteresowania badawcze, odzwierciedlone w publikacjach i działalności dydaktycznej, koncentrują się na rachunkowości finansowej, w tym sprawozdawczości finansowej (według regulacji polskich i międzynarodowych), polityce bilansowej, rachunkowości podatkowej.



WAŻNE
DATY
 27 kwietnia 2025
 przedłużona do 30 maja 2025
 Rejestracja na konferencję przez
 formularz rejestracyjny - udział      bierny lub czynny z referatem.
 Brak możliwości zgłoszenia  artykułu do publikacji
 30 maja 2025
 Wnoszenie opłat za konferencję
 TERMIN KONFERENCJI
 24-26 września 2025